<img height="1" width="1" src="https://www.facebook.com/tr?id=271489683739696&ev=PageView&noscript=1" /> <img height="1" width="1" src="https://www.facebook.com/tr?id=276015937123245&ev=PageView&noscript=1" />
21 Marz

Papryka faszerowana ciecierzycą

Dlaczego warto spożywać nasiona roślin strączkowych.

Powinny znajdować się w dietach osób cierpiących m. in. z powodu otyłości, cukrzycy typu 2, chorób układu krążenia, zespołu policystycznych jajników oraz u osób będących w grupie zwiększonego ryzyka wystąpienia chorób nowotworowych.

Cechuje je:

  • wysoka zawartość witamin z grupy B,
  • wysoka zawartość błonnika pokarmowego,
  • niski indeks glikemiczny (IG),
  • stosunkowo wysoka zawartość białka, którego skład może mieć istotne znaczenie dla osób rezygnujących ze spożywania produktów mięsnych.
Papryka faszerowana ciecierzycą (1 porcja):
  •  Papryka czerwona, 1 mała sztuka (130 g),
  •  Ciecierzyca, gotowana, 2 i pół łyżki (50 g),
  •  Pieczarka surowa, 1 duża sztuka (45 g),
  •  Suszone pomidory w oleju, 2 sztuki (40 g),
  •  Cebula, 1 łyżka (25 g),
  •  Olej rzepakowy, 2 łyżeczki (10 g),
  •  Passata pomidorowa, 2 i pół łyżki (50 g),
  •  Ulubione przyprawy.
Sposób przygotowania:
Na rozgrzany olej (można użyć tego z zalewy suszonych pomidorów) wrzucić posiekaną cebulę oraz pieczarki, podsmażyć do zarumienienia. Dodać odsączoną ciecierzycę, suszone pomidory, passatę pomidorową, ulubione przyprawy i wszystko poddusić. Papryki umyć przekroić na pół, wydrążyć środek, a następnie faszerować ciecierzycą z dodatkami. Piec około 45 minut w 180 stopniach C, do momentu aż papryki będą miękkie (na ostatnie 5 minut włączyć termoobieg).
 
Smacznego!

Twój komentarz